Nasze Małe Wyprawy

Chwile i pamięć ludzka jest ulotna...dlatego postanowiłam opisać nasze małe wyprawy w góry by zachować choć trochę wspomnień tych pięknych lecz ulotnych chwil. Przygodę z górami tak na bardziej poważnie bo trudno tutaj mówić o jakichś profesjonalnych wyprawach rozpoczęliśmy końcem 2014 roku od Doliny Pięciu Stawów. Wcześniej zdarzały się małe wycieczki typu Morskie Oko czy też Gęsia Szyja, bez jakiegoś przygotowania sprzętowego - jak spojrzę na swoje stare zdjęcia i widzę sandały sportowe na moich stopach, to trochę ogarnia mnie śmiech i zarazem przerażenie. W ramach usprawiedliwienia dodam, iż tak było w 2009 r. podczas wycieczki do Morskiego Oka i Czarnego Stawu pod Rysami. Potem dłuuugo nie było nic, aż w końcu postanowiliśmy wyruszyć do Doliny Pięciu Stawów i Morskiego Oka. I tak się to zaczęło...

04-05.08.2018 Tre Cime i via ferrata na Torre di Toblin

naszemalewyprawy

Dzień 8 Wstaliśmy przed 8, spakowaliśmy rzeczy i wyruszyliśmy w stronę Dolomitów. Przed nami było około 250 km drogi i ponad 4 godziny jazdy samochodem. Jak się potem okazało, z tych 4 zrobiło się 6, gdyż nawigacja coś nie dała rady i musieliśmy zawr... więcej

02-03.08.2018 Wildspitze 3.768 m n.p.m.

Dzień 6 Zaraz o poranku, spakowaliśmy nasze rzeczy i wyjechaliśmy w drogę do Vent (Alpy Ötztalskie). Mieliśmy do pokonania około 120 km. Pogoda troszkę się popsuła bo nie było Słońca - choć na chwilę mogliśmy odpocząć od upałów. Pierwszą rzeczą,... więcej

30-31.07.2018 via ferrata Hundskopf 2.243 m n.p.m.

naszemalewyprawy

Dzień 3 Po nocy spędzonej na bezpłatnym kempingu przy Zillertal Str., pojechaliśmy do miejscowości Rinn na kolejny kemping (Judenstein 40, A-6074 Rinn). Super miejsce, czysto, bardzo zadbane i ceny bardzo dobre - ok. 9,50 eur/os. Zdecydowanie polecam... więcej

28-29.07.2018 Großer Möseler 3.478 m n.p.m.

Dzień 1 W końcu nastał ten dzień, w którym wybraliśmy się na wyczekiwane wakacje! Wyjazd z Żywca o 3:00. Nasza podróż do miejsca startu Parkpkatz Schlegeis Stausee trwała ponad 12 godzin (z przerwami). Przejechaliśmy przez Mayrhofen a następnie widok... więcej

17.06.2018 Polski Grzebień i Mała Wysoka

naszemalewyprawy

Tym razem, rozważaliśmy dwie opcje: Czerwona Ławka lub Polski Grzebień i Mała Wysoka. Z racji tego, że ta druga była krótsza, wybór padł właśnie na nią. Wyjechaliśmy już o 2 w nocy, by po przebyciu 150 km w ciągu (aż) 3 godzin, dotrzeć na miej... więcej

02.05.2018 Bucklige Welt - ferrata Pittentaler Steig

Ostatni dzień. Szkoda. Pomysł zrodził się rano. Łatwy dojazd a autostrady A2 (Seebenstein), następnie drogą krajową B54 do Gleissenfeld prosto na parking przy alei Lindenallee. W oddali, naszym oczom ukazała się stroma ściana, na szczycie której wida... więcej

01.05.2018 Alpy Fischbachskie - Dornkogel

naszemalewyprawy

Plan wycieczki tego dnia był następujący: przejazd w rejon wczorajszej ferraty i odnalezienie kolejnej, ukrytej gdzieś dalej w lesie. Zgodnie z przewodnikiem, czas dojścia miał wynieść nieco ponad godzinę, pod warunkiem odnalezienia miejsca startu (p... więcej

30.04.2018 Alpy Fischbachskie, Wąwóz Klammgraben

Tego dnia, wybraliśmy ferratę taką, by nie "nachodzić się" zbytnio. Zlokalizowana jest w Alpach Fischbachskich w Wąwozie Klammgraben. Nie ma problemu by tam trafić, gdyż znajduje się ona tuż przy drodze. Czas przejścia z parkingu to 1 minuta! Lepiej ... więcej

29.04.2018 Ferrata Alpenvereinssteig RAX

naszemalewyprawy

Kolejny dzień, kolejne wyzwanie. Tym razem start z Doliny Hollental (schronisko Weichtalhaus) i ferrata Alpenvereinssteig, wyceniana na B. Nie jest to trudna trasa, ale urozmaicona. Początkowo idzie się leśną łagodną ścieżką aż dochodzi do schodów. M... więcej

04.03.2018 Kościelec

Nasz pierwszy wypad w góry po ponad 4 miesięcznej przerwie, postanowiliśmy rozpocząć od niezdobytego do tej pory przez nas Kościelca. Pogoda przypomniała tą z zeszłego roku, gdy w styczniu odwiedziliśmy Świnicę. Było idealnie. Żadnej chmury, zero wia... więcej

15.10.2017 Brestová, Salatín, Pachoł, Baníkov

naszemalewyprawy

Na parkingu "Pod Spaloną" byliśmy tuż przed 8. Ze względu na późną godzinę postanowiliśmy wyjechać kolejką do Salatyńskiej Doliny. Stamtąd ruszyliśmy zielonym szlakiem w kierunku Brestovej. Tym razem nie było aż tak wielkiego wiatru i można było iść ... więcej

09.09.2017 Brestova 1.934 m n.p.m.

Plan był doskonały, tylko szkoda że nie dało się go zrealizować. Pogoda zapowiadała się znakomicie. Niebieskie niebo, słońce od samego rana... Niestety, już po wyjściu z kwatery dał się odczuć mocno wiejący wiatr. Wiedzieliśmy, że ma być halny ale mi... więcej

08.09.2017 Baraniec 2.185 m n.p.m.

naszemalewyprawy

Poprzedniego dnia „zaliczyliśmy” Tatralandię i jednogłośnie stwierdziliśmy, że na co najmniej rok mamy dość. Spędziliśmy tam ponad 6 godzin, z czego prawie 3 w saunach. Za wstęp całodniowy + sauny, dla 2 osób, zapłaciliśmy 70 euro. Dzień ... więcej

18.08.2017 Kończysta 2.538 m n.p.m.

Na miejscu byliśmy późno bo dopiero około 8 rano. Samochód pozostawiliśmy przy głównej drodze nr 537 i dalej szliśmy w stronę Popradskie'go plesa - zastavka (1.246 m n.p.m.). Od tego punktu zaczyna się niebieski szlak, którym można dojść także na Ry... więcej

30.06.2017 Baranie Rogi 2.526 m n.p.m.

naszemalewyprawy

Wycieczka na Baranie Rogi - bardzo przyjemna aczkolwiek dość długa. Startujemy z parkingu w Starym Smokovcu i idziemy zielonym szlakiem do Hrebienoka (około 30 minut). Stamtąd zmierzamy czerwonym aż do chaty Zamkowskiego a potem znowu zielonym. Bardz... więcej