Nasze Małe Wyprawy

Chwile i pamięć ludzka jest ulotna...dlatego postanowiłam opisać nasze małe wyprawy w góry by zachować choć trochę wspomnień tych pięknych lecz ulotnych chwil. Przygodę z górami tak na bardziej poważnie bo trudno tutaj mówić o jakichś profesjonalnych wyprawach rozpoczęliśmy końcem 2014 roku od Doliny Pięciu Stawów. Wcześniej zdarzały się małe wycieczki typu Morskie Oko czy też Gęsia Szyja, bez jakiegoś przygotowania sprzętowego - jak spojrzę na swoje stare zdjęcia i widzę sandały sportowe na moich stopach, to trochę ogarnia mnie śmiech i zarazem przerażenie. W ramach usprawiedliwienia dodam, iż tak było w 2009 r. podczas wycieczki do Morskiego Oka i Czarnego Stawu pod Rysami. Potem dłuuugo nie było nic, aż w końcu postanowiliśmy wyruszyć do Doliny Pięciu Stawów i Morskiego Oka. I tak się to zaczęło...

15.06.2017 Satan 2421 m n.p.m.

naszemalewyprawy

Plan był taki: jak nie na Bystrą Ławkę, to gdzie indziej...miało wyjść w trakcie. Po dojechaniu na parking w Štrbské Pleso i ogarnięciu się po prawie 3-godzinnej jeździe, zaczęliśmy iść żółtym szlakiem. Początkowo przez las a potem odsł... więcej

11.05.2017 Częstochowa

Pomysł wycieczki rowerowej rodził się już od dość dawna, ale ciągle był problem z jego realizacją. A to pogoda niesprzyjająca, a to znowu przeziębienie...ciągle coś. W końcu udało się wyznaczyć termin. Początkowo chcieliśmy zrobić pętlę wokół Tatr al... więcej

02.04.2017 Wielki Chocz

naszemalewyprawy

Tym razem w 11 osobowym składzie dotarliśmy do Valaski Dubovej i ruszyliśmy w drogę. Trasa była bardzo przyjemna a pogoda dopisała - niczego więcej nie było nam trzeba. Oto kilka zdjęć z małego wypadu.

19.02.2017 Rysy

Dzień wcześniej, spotkaliśmy się w celu omówienia wyjścia. Od czwartku zrobił mi się w głowie plan, by spróbować zdobyć Rysy. Pomysł ten, spodobał się reszcie, jednak chyba każdy z nas nie wierzył do końca, że jest to realne. Pogoda w sobotę była fat... więcej

12.02.2017 Pod Skrajnym Granatem 2225 m n.p.m. z Brzezin

naszemalewyprawy

Tym razem postanowiliśmy jechać wcześniej, bo o 4:00 - i udało się to zrobić. W Brzezinach byliśmy o 6:15, a gotowi do drogi o 6:30. Muszę przyznać, że czarny szlak w stronę Psiej Trawki bardzo mile nas zaskoczył. Nie trzeba było użyć raków, a wędrów... więcej

15.10.2016 Kozia Przełęcz 2137 m n.p.m.

Idąc Doliną Roztoki Tym razem, pomimo punktualnego wyjazdu, na miejsce dotarłyśmy z lekkim opóźnieniem. Nasz spacer do Doliny Pięciu Stawów rozpoczął się dopiero o godzinie 8 z parkingu w Palenicy Białczańskiej. Do rozejścia się szlaków dotarłyśmy po... więcej

01.10.2016 Slavkowsky Stit 2452 m n.p.m.

naszemalewyprawy

Tym razem wyruszyłyśmy wcześniej, już bo o 4 rano - dla niektórych to jeszcze noc ;-) Do pokonania miałyśmy jakieś 160 km. Na miejscu (Stary Smokoviec) zameldowałyśmy się o 7:20 i od razu wyruszyłyśmy przed siebie. W sumie to nie wiem jak to się stał... więcej

24.09.2016 Krywań 2495 m n.p.m.

Wejście na sam szczyt Krywania można zaliczyć jako średnio trudne. Ostatni etap wymaga trochę większej sprawności fizycznej, gdyż poruszmy się dość ostro pod górę po kamieniach (głazach) używając do tego celu także rąk. Natomiast sam szlak jest dość ... więcej

04.09.2016 Przełęcz pod Chłopkiem

naszemalewyprawy

Ach..cóż to była za wyprawa...wszystko było idealne! No może poza trasą z Palenicy do Czarnego Stawu pod Rysami i odwrotnie... Zacznę od samego początku... Pobudka tym razem wcześniej bo o 3:30 i wyjazd o 4:30. Droga bardzo się wlecze. Zaledwie 115 k... więcej

27.08.2016 Karb, Przełęcz Liliowe, Kasprowy Wierch

Pobudka o 4 rano, wyjazd 5. Na parkingu w Kuźnicach byłyśmy o 7:30 a przy kasie przy wejściu do Parku o 8. Zaczęłyśmy iść niebieskim szlakiem w stronę Przełęczy między Kopami. W lesie nie było jeszcze czuć upału, ale po jego opuszczeniu już tak. Na n... więcej

20.08.2015 Kasprowy i Czerwone Wierchy

naszemalewyprawy

Na miejscu byliśmy po 8 rano. Samochód zostawiliśmy w centrum i busem przejechaliśmy do Kuźnic. Stamtąd wyruszyliśmy w stronę Murowańca I tak się nam fajnie szybko szło i szło, aż doszliśmy do Dwoiśniaka, od mniej więcej którego zaczęło się robić cor... więcej

03-05.06.2015 Karkonosze - cudo natury!!!

Na temat Karkonoszy i zachwytu nad nimi mogłabym mówić i mówić (czy też pisać). Jest to coś fenomenalnego. Wróciłam stamtąd zauroczona. Może na początek dodam plan tras, jakie zrobiliśmy w ciągu drugiego i trzeciego dnia, bo pierwszy poświęciliśmy na... więcej

21.02.2015 Czarny Staw Gąsienicowy

naszemalewyprawy

W sumie to nie wiem skąd wzięliśmy ten pomysł, by w zimie wybrać się w góry...jakoś tak wyszło... Pogoda zapowiadała się wyśmienicie oprócz faktu, że okropnie wiało. Przyjechaliśmy na parking w Zakopanem, skąd busem pojechaliśmy do Kuźnic. Początkowo... więcej

06.09.2014 Dolina Pięciu Stawów i Morskie Oko

Dojechaliśmy o którejś tam godzinie na Łysą Polanę. przypuszczam, że było to około 9 rano. Rozpoczęliśmy spacer czerwonym szlakiem do Wodogrzmotów Mickiewicza. Tam zmieniliśmy szlak na zielony w stronę Doliny Roztoki. "Przyjemna" przechadzka wśród dz... więcej

21.08-22.08.2014 Były też i Pieniny

naszemalewyprawy

Niestety z Pienin "uchowało" się tylko kilka zdjęć... Z uwagi na to, iż było to już też jakiś czas temu, nie wiele pamiętam. Dojechaliśmy samochodem do Sromowców Wyżnych i stamtąd spłynęliśmy Dunajcem do Szczawnicy. Powrót do miejsca parkingowego - b... więcej

13.08.2016 Małołączniak, Kopa Kondracka

Poranny wyjazd odbył się o 5. Na miejscu (Gronik) byliśmy przed 7 i od razu wyruszyliśmy przed siebie "niebieskim i żółtym" szlakiem. Pierwszy postój zrobiliśmy w miejscu zwanym Przysłopem Miętusim ( 1189 m n.p.m.). Tam kanapeczki, łyczek wody i prze... więcej

06-08.08.2016 Lodowa Przełęcz

naszemalewyprawy

Dzień 1 W planach było coś innego, ale niestety pogody się nie wybiera dlatego postanowiliśmy wyjechać trochę później bo po 8 rano. Miała być Świnica...były baseny termalne i wieczorny koncert Agnieszki Chylińskiej. Też było fajnie a nawet bardzo. Dz... więcej